date

23Feb

Have you met Pim?

Ondernemer en strateeg bereikt effectief het digitale doel

Ondernemerschap, commercieel kansen benutten en effectief je doel met digitaliseren bereiken: dat zijn de drie kwaliteiten die je altijd in Pim zal herkennen. Van voetballen op het hoogste niveau tot productontwikkeling, deze veelzijdige Founder van Lifely draait er zijn hand niet voor om. Al in 2002 begon Pim zijn eerste websites te maken en in 2004 registreerde hij zijn eerste domeinnaam.

Pim houdt van realistische, pragmatische oplossingen zoeken

Terugkijkend op die tijd constateert hij dat er binnen de digitale productontwikkeling veel is veranderd. 15 jaar geleden was er nog nauwelijks een legacy van producten. Applicaties bestonden vaak alleen uit de voorkant van een website. Tegenwoordig ‘praten’ allerlei systemen met elkaar en gebeurt er van alles achter de schermen wanneer je een URL in je browser typt. Deze wirwar aan systemen fascineert Pim. Hij houdt ervan om een realistische en pragmatische oplossing voor de klant te zoeken. Samen met de klant ontwerpt hij een strategische aanpak die uiteindelijk iedereen tijd en kosten bespaart.

Presentatie over succesvol digitaliseren en procesoptimalisatie

Pim ontdekte het internet toen hij nog fanatiek voetbalde. Hij verloor zichzelf in de oneindige mogelijkheden van de digitale wereld. Niet veel later had hij een eigen bedrijfje en hielp hij MKB-ers uit de omgeving van zijn woonplaats met de digitalisering van hun bedrijf. Pim merkte al snel waar de pijnpunten van de ondernemingen in zijn klantenkring zaten. Zijn handen jeukten om het roer over te nemen. Deze ondernemingsdrang herkende Pim in zijn klasgenoot Nick tijdens hun studie Communication and Multimedia Design op de Hogeschool van Amsterdam. Peter vormt voor Pim het anker wat betreft de realisatie van topkwaliteit en scherpe digital delivery.

Pim herkent zich in de ondernemingsdrang van Nick

Inmiddels onderscheidt Lifely zich als Digital Product Agency door mee te ondernemen met klanten. Concept en strategie worden vervolgens uitgewerkt in een digitaal product. Pim is blij dat hij daarnaast zijn ei kwijt kan in mooie projecten zoals Flex/Fresh Heroes. Deze start-up binnen Lifely is ontsproten aan het brein van Pim. Hij heeft altijd een ingewikkeld vraagstuk nodig om zich mee bezig te houden en zich in vast te bijten. Flex/Fresh Heroes geeft hem die kans om het maximale uit zichzelf te halen.

Kitesurfing in Fuerteventura

Pim noemt het ondernemerschap dat hij met Nick en Peter deelt een stabiele basis. Met zijn drieën hebben ze alle ondernemerskwaliteiten in huis om een succesvol bedrijf te leiden. Bovendien hebben ze een diep respect voor elkaar op zowel persoonlijk als professioneel vlak. Ze weten precies van elkaar welke expertises ze hebben en hoe ze daar gebruik van kunnen maken. Ze hebben in principe geen hulp van buitenaf nodig om het bedrijf in essentie draaiende te kunnen houden.

Alle ondernemerskwaliteiten in huis om een succesvol bedrijf te leiden

Naast Lifely speelt Pim graag nog een potje zaalvoetbal en gaat hij regelmatig kiten met Nick. Ook knutselt hij zelf terrariums in elkaar. Dit zijn kleine biotopen in een fles met een stop erop. 4 van de 5 hebben het niet overleefd, maar dit is precies het soort project waar Pim zich helemaal mee uit kan leven. Hij wilde de biotopen ook graag mooi neer kunnen zetten, dus heeft hij zelf een tafeltje in elkaar gelast. Nu stort hij zich op de mogelijkheden van hout. Zo geeft hij zichzelf een bepaald probleem waar hij vervolgens wekenlang mee bezig kan zijn.

Op het zuidelijkste puntje van Afrika

In de toekomst wil Pim een bedrijf leiden dat draait op beloning naar prestatie. Het liefst ziet hij talentvolle, gepassioneerde collega’s samenwerken aan één gezamenlijk doel. Bespaart de ontwikkelde oplossing de klant veel geld? Dan verdient het bedrijf net zoveel. Wanneer de oplossing de klant minder oplevert, verdient het bedrijf ook minder. Het enthousiasme van Pim werkt aanstekelijk. Hij heeft zich duidelijk vastgebeten in dit idee en Pim kennende, laat hij geen gras over zijn ideeën groeien.

Wij zijn Lifely, een digital agency, al voelt dat wel een beetje als stoer doen op het schoolplein. Wat zijn we dan? We zijn een clubje mensen die heel veel van productontwikkeling houden. Het komt erop neer dat we het tof vinden om bij Lifely te werken, onze klanten blij met ons zijn en de werksfeer niet anders te omschrijven is dan ‘chill’.

Nick de Bruijn

Founder & Strategist

Benieuwd naar hoe je in het leven van een kleine jongen met een kite naar co-founder van een mediabureau gaat? Wij hebben het in deze blogpost over Nick, de kunstenaar van Lifely als het aankomt op foto, video en concept.

Aanvraag verstuurd

Dank je voor je aanvraag! We zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Vraag een demo aan